Info Terkini

GADIS INI DICACI GARA-GARA GAYA KENING BERALIS TEBAL

Selalu kelihatan cantik memanglah menjadi dambaan setiap wanita. Selain dengan perawatan dari dalam, wanita juga kerap memakai makeup untuk menambahkan lagi kejelitaan penampilannya.

Pelbagai teknik dan macam-macam makeup, menjadi wanita yang ahli berhias memang menggunakan banyak masa dan latihan. Ketika ini, remaja belasan tahun pun sudah tertarik dengan makeup.

Mereka perlahan-lahan mulai mengenali alat makeup dan belajar menggunakannya. Satu di antara alat makeup yang paling penting ialah pensil alis. Hanya dengan sedikit goresan saja pada alis, boleh membuatkan wajah jadi terkesan. Namun, apa jadinya jika pensil alis tersebut digunakan secara berlebihan?

Alis yang mereka buat terkesan terlalu tebal dan berlebihan. Sebuah akaun Facebook dengan nama Random Thoughts memuat-naik foto kedua-dua gadis tersebut.


Dalam foto tersebut, mereka tampak percaya diri dan berselfie bersama. Dengan caption "Eyebrows on fleek! Kilay is life hahaha", posting tersebut dianggap mengejek kedua remaja tersebut. Postingan itu pun langsung mendapat banyak reaksi negatif.

Seperti reaksi yang diutarakan oleh akaun Esabella Leong, "We shud teach them how to draw on their eyebrows instead of sharing their pics and make fun of them. They're humans too.. They do have feelings."

Akaun tersebut mengungkapkan bahawa yang memuat-naik foto seharusnya menunjuk-ajar mereka cara menggores alis dan bukannya menyebarkan foto-foto mereka dan membuat komen yang negatif. Gadis itu manusia juga yang memiliki perasaan.

Akaun Angel Mei juga menunjukkan ketidaksetujuannya dengan posting tersebut. Komennya adalah "This is cyberbullying. Stop this nonsense."  Angel Mei ingin semua orang menghentikan buli siber yang tidak masuk akal itu.

Dengan banyaknya reaksi yang menganggap pemuat-naik foto yang ingin memalukan kedua gadis tersebut, seseorang dengan nama akaun Nicky Veda Starz menyatakan kesetujuannya alis gadis tersebut memang terlihat jelek dan aneh.

Beliau memberi komen sebagai  "They r beautiful... its just the way they draw their eyebrows seems like kinda ugly / weirdo..."


Posting yang dimuat-naik pada 17 September lalu ini telah mendapat perhatian lebih dari 52 ribu kali, serta mendapatkan 61 ribu likes, dan 19 ribu komen.

Lebih suka alis semulajadi atau seperti alis kedua gadis ini?

Sumber :  tribunnews.com


No comments